Berlin, Tyskland, januari 1994: Förbluffad faller en gammal dam över ledstänger och ner i djupet. Hennes ögon visar inga tecken på panik, men sorg över det som har hänt. Hon susar mot marken från sjätte våningen på ett hotell och tittar förtjust på en tofs blont hår i handen. Den kalla luften förvandlar hennes sista andetag till en liten plym. Det sista hon uppfattar är ett fruktansvärt skrik från ovan och stadsljusen som blandas med stjärnorna på natthimlen... Ångra – Curse from the Past handlar inte om att rekonstruera händelseförloppet eller att identifiera en mördare. Istället agerar spelarna som okroppsliga ödets Weavers som reser in i kvinnans förflutna för att upphäva hennes död. De bestämmer tillsammans i vilken ordning de vill besöka de olika ögonblicken i offrets liv. Varje steg i tiden medför viktiga beslut, som påverkar om kvinnan lever eller dör. Kommer spelarna att kunna ändra hennes öde och rädda henne?
Tiden läker alla sår, säger de, men en älskads plötsliga död skakar ibland om de som är kvar så mycket att deras tro vacklar. För att förhindra detta skickar gudarna ödesvävare för att förändra det förflutna och förhindra döden. I spelserien Undo glider spelare in i rollen som dessa ödesvävare och gör allt som står i deras makt för att ångra plötsliga dödsfall – oavsett om det är mord eller självmord. De reser inte bara minuter eller timmar bakåt i tiden, utan ibland tusentals år för att förändra händelser som har lagt grunden till det senare ödet. Ibland kan ett språng in i framtiden också ge viktig information.
Ångra-serien kombinerar temat tidsresor med känslomässiga, extraordinära berättelser som spelarna måste sammanställa bit för bit. Varje tidshopp ger dem ett annat val i hur de kan förändra det förflutna - och inte varje förändring är en vändning till det bättre!