Okayama, Japan i mars 2000. En man i sextioårsåldern ligger livlös på golvet i sitt vardagsrum, ett krossat vinglas och bilden av en ung kvinna i rullstol bredvid honom. Den avlidne bär en gammaldags blå kostym och har inga synliga skador förutom ett knappt märkbart ärr ovanför ögat. I hans jacka ringer en telefon med melodin av "Moonlight Sonata" och på bordet ligger körsbärsblommiga grenar...Denna titel handlar inte om att lösa ett brott eller fånga en mördare. Istället måste spelare omfamna sin roll som ödesvävare utan kropp för att gå igenom det förflutna av denna mans resa för att förhindra hans död. Alla som hoppar genom tiden bär på ett betydelsefullt beslut som i slutändan kommer att avgöra om han lever eller dör?
Tiden läker alla sår, säger de, men en älskads plötsliga död skakar ibland om de som är kvar så mycket att deras tro vacklar. För att förhindra detta skickar gudarna ödesvävare för att förändra det förflutna och förhindra döden. I spelserien Undo glider spelare in i rollen som dessa ödesvävare och gör allt som står i deras makt för att ångra plötsliga dödsfall – oavsett om det är mord eller självmord. De reser inte bara minuter eller timmar bakåt i tiden, utan ibland tusentals år för att förändra händelser som har lagt grunden till det senare ödet. Ibland kan ett språng in i framtiden också ge viktig information.
Ångra-serien kombinerar temat tidsresor med känslomässiga, extraordinära berättelser som spelarna måste sammanställa bit för bit. Varje tidshopp ger dem ett annat val i hur de kan förändra det förflutna - och inte varje förändring är en vändning till det bättre!