Upplev farliga resor när din orädda grupp banar nya stigar över främmande och okända länder. Ge er ut över oförlåtande tundror och fortsätt genom dödliga djungler när ni kämpar för att nå er destination. Upplev resor i 5e som aldrig förr med tusentals möjliga möten. Möt märkliga och oförglömliga karaktärer längs vägen och upptäck förlorade och bortglömda ruiner. Utöka din 5e-upplevelse med nya karaktärsförmågor.
Din resa börjar här!
Uncharted Journeys ger en mängd information, regler och möten för att göra resor till en viktig del av dina 5e-äventyr. Boken innehåller:
- Lättförståeliga regler för resor och utforskning: Ställ in rutten till din destination och bestäm hur lång (och hur farlig) resan kommer att vara; Förbered dig genom att samla förnödenheter, säkra fästen och vila innan den långa vägen framför dig; och slutligen, utför resan och upplev konstiga och unika möten längs vägen, och förändras för alltid av dina upplevelser.
- Regler för fyra nyckelroller som krävs för en framgångsrik resa: Outrider, Quartermaster, Sentry och Leader. Varje roll har en unik förmåga som kan vara skillnaden mellan framgång och misslyckande på de förrädiska stigar du färdas.
- Råd om vilka klasser som är bäst lämpade för vilka roller, samt nya regler för att vila och återhämta klassförmågor under en lång resa.
- Nya sätt att skapa unika och intressanta resenärer du möter på vägen: Var och när träffar du dem? Är de vän eller fiende? Vart är de på väg? Varför reser de? Vad vill dom?
- Regler för att skapa otaliga forntida ruiner som din grupp kan upptäcka: vem byggde dem, hur gamla är de och vad lurar där nu? Är det ett arkiv som innehåller bortglömda alvkunskap, eller skapades det av en forntida civilisation för något olycksbådande syfte?
- Nästan 2 000 Journey Encounters i 16 olika regioner, inklusive enorma städer som kryllar av människor, tjock djungel översvämmad av bestar, hemsökta länder som styrs av en illvillig vampyrherre och brända helveteslandskap styrda av demoner och monstrositeter.